MINISTERUL   EDUCAŢIEI

 INSPECTORATUL  ŞCOLAR   AL   MUNICIPIULUI   BUCUREŞTI

ŞCOALA  GIMNAZIALĂ  SPECIALĂ  PENTRU  DEFICIENŢI  DE  VEDERE

Str. Austrului nr.33,  sector 2,  Bucureşti,  Tel./ Fax.  021.323.65.13;  021.320.33.63

                                                                                                                                                                             Nr.inreg. 3751/14.10.2022

REGULAMENT INTERN AL  ȘCOLII GIMNAZIALE SPECIALE PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE

PREAMBUL

Avizat in  C.P – 11.10.2022

Aprobat in C.A -13.10.2022

Avizat

                                                                                              Inspector școlar pentru management instituțional, pentru sector 2,

PROF. CEAMĂ CORINA

   Începând cu data de 14.10.2022, prezentul REGULAMENT INTERN, completează şi devine anexă obligatorie a Regulamentului-cadru de Organizare şi Funcţionare, 4183/2022,                                                                                                                                                                                                                                   până la sfârşitul anului şcolar  2022-2023, în ȘCOLA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE.

CAPITOLUL 1

CADRUL DE REGLEMENTARE

Art. 1.

  • Prezentul regulament cuprinde numai prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii în

ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE  VEDERE, în concordanţă cu dispoziţiile legale în vigoare: Legea educației naționale nr.1/2011, actualizată la 13.08.2018, O.M.E  nr. 4183/2022 privind Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar 4183/2022, Legea nr. 53/2003 Codul muncii, Legea nr.20/2010 privind modificarea și completarea Legii nr.35/27 privind Creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ, ANEXA la Ordinul M.E.C.T. nr. 1409 /29.06.2007 privind Reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar, în acord cu Statutul elevului 4742/10.08.2016.

  • Regulamentul intern este propus şi dezbătut de către membrii Consiliului profesoral, la care participă, cu drept de vot, şi personalul didactic auxiliar şi nedidactic. Regulamentul intern se aprobă, prin hotărâre, de către consiliul de administraţie, după consultarea organizaţiilor sindicale din unitate, afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea noastră.
  •  După aprobare, regulamentul intern se înregistrează la secretariat. Pentru aducerea la cunoştinţa personalului unităţii, a părinţilor şi elevilor, regulamentul intern se afişează la avizier. Direcţiunea şi diriginţii vor comunica elementele de conţinut întregului personal, elevilor şi părinţilor/reprezentanţilor legali, pentru punere în aplicare. Personalul unităţii, părinţii, tutorii sau susţinătorii legali şi elevii majori îşi vor asuma, prin semnătură, faptul că au fost informaţi referitor la prevederile regulamentului intern.
  •  Regulamentul intern poate fi revizuit anual, în termen de cel mult 30 de zile de la începerea anului şcolar.

     Propunerile pentru revizuirea regulamentului intern se depun în scris şi se înregistrează la secretariat, de către organismele care au aprobat regulamentul în vigoare şi vor fi supuse procedurilor de avizare şi aprobare prevăzute în R.O.F.U.I.P.

  •  Respectarea regulamentului intern este obligatorie pentru tot personalul salariat al unităţii de învăţământ, pentru elevii şi părinţii/reprezentanţii legali ai acestora. Nerespectarea regulamentului intern constituie abatere şi se sancţionează conform prevederilor legale.

CAPITOLUL 2

PRINCIPII DE ORGANIZARE

Art. 2

     (1) ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE se organizează şi funcţionează pe baza principiilor stabilite în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

  • Conducerea unităţii îsi fundamentează deciziile pe dialog şi consultare, promovând participarea părinţilor la viaţa şcolii, respectând dreptul la opinie al elevului şi asigurând transparenţa deciziilor şi a rezultatelor, printr-o comunicare periodică, adecvată a acestora, în conformitate cu Legea educaţiei nationale nr. 1/2011, cu modificările şi completările şi în conformitate cu Statutul elevului, intrat în vigoare în 23.08.2016

        Art. 3 ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE se organizează şi funcţionează independent de orice ingerinţe politice sau religioase, în incinta acestuia fiind interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de natură politică şi prozelitism religios, precum şi orice formă de activitate care încalcă normele de conduită morală şi convieţuire socială, care pun în pericol sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a elevilor şi a personalului din unitate.

CAPITOLUL 3

            REGULI PRIVIND PROTECȚIA, IGIENA ȘI SECURITATEA ÎN MUNCĂ ÎN CADRUL UNITĂȚII;

        Art.4  ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE se obligă să ia măsuri pentru asigurarea securităţii şi sănătăţiisalariaţilor în toate aspectele legate de muncă, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, dar şi pentru punerea în aplicare a organizării protecţiei muncii şi a asigurării mijloacelor necesare.

(1)Angajatorul va asigura condiţiile necesare pentru ca activităţile corespunzătoare sarcinilor de muncă să

fie organizate astfel încât exigenţele profesionale să corespundă capacităţii fizice, fiziologice şi psihologice ale salariaţilor, iar solicitarea profesională să fie în limitele normale.

(2) Locurile de muncă vor fi astfel organizate încât să garanteze securitatea şi sănătatea salariaţilor.

(3)Angajatorul va organiza controlul permanent al stării materialelor, instalaţiilor şi substanţelor folosite în procesul muncii, pentru a asigura sănătatea şi securitatea salariaţilor.

 (4) Angajatorul răspunde pentru asigurarea condiţiilor de acordare a primului ajutor în caz de accidente de muncă, pentru crearea condiţiilor de prevenire a incendiilor, precum şi pentru evacuarea salariaţilor în situaţii speciale şi în caz de pericol grav şi iminent de accidentare.

       Art. 5

  • Dispoziţiile referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă se completează cu dispoziţiile Legii nr. 319/2006

privind securitatea şi sănătatea în muncă, ale contractului colectiv de muncăşi cu alte reglementări îndomeniu

(2) Măsuri necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării protecţiei muncii şi a mijloacelor necesare acesteia se iau, pe baza normelor şi normativelor de protecţie a muncii, de către cadrul didactic cu atribuţii SSM, numit prin decizia directorului;

(3)Angajatorul va asigura condiţii pentru ca fiecare salariat să primească o instruire suficientă şi adecvată în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, sub formă de informaţii şi instrucţiuni proprii, specifice locului de muncă şi postului său;

(4) Instruirea salariaţilor în domeniul SSM se face la angajare (instructajul general realizat de director) şi periodic (de către cadrul didactic cu atribuţii SSM și firma );

       Art. 6 ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE va asigura accesul gratuit al salariaţilor la servicii medicale de medicinăa muncii.

      Art. 7

(1) O persoană poate fi angajată numai pe baza unui certificat medical, prin care se constată faptul că este aptă pentru prestarea muncii respective.

(2) Certificatul medical este obligatoriu şi în următoarele situaţii:

  • la reînceperea activităţii după o întrerupere mai mare de 12 luni;
    • în cazul trecerii în alt loc de muncă ori în altă activitate, dacă se schimbă condiţiile de muncă;
    • la începerea activităţii, în cazul salariaţilor încadraţi cu contract de muncă pe perioadă determinată;
    • la solicitarea Consiliului de Administratie de invatatamant printr-o hotarare pentru un nou examen complet medical

CAPITOLUL 4

 – REGULI PRIVIND RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINĂRII ȘI AL INLĂTURĂRII ORICAREI FORME DE ÎNCALCARE A DEMNITĂTII;

      Art.8

(1) Este interzisă orice discriminare directă sau indirectă faţă de un salariat, bazată pe criterii de sex, orientare sexuală;

caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasă, culoare, etnie, religie, opţiune politică, origine socială, handicap, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală este interzisă;

  • Constituie discriminare directă actele şi faptele de excludere, diferenţiere, restricţie sau preferinţă,

intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la pct. (a), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrângerea ori ]nlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării drepturilor prevăzute de legislaţia muncii;

(3) Constituie discriminare indirectă actele şi faptele întemeiate în mod aparent pe alte criterii decât cele prevăzute la pct. (a), dar care produc efectele unei discriminări directe;

(4) Prin discriminare multiplă se înţelege orice faptă de discriminare bazată pe două sau mai multe criterii de discriminare;

      Art.9

Nu sunt considerate discriminări:

(1) Măsurile speciale prevăzute de lege pentru protecţia maternităţii, naşterii şi alăptării;

  • Acţiunile pozitive, în condiţiile legii, pentru protecţia anumitor categorii de femei sau bărbaţi;

Art.10 ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE asigură egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi înrelaţiile de muncă prin accesul nediscriminatoriu la:

  • exercitarea liberă a profesiei/activităţii;
  • angajarea în toate posturile vacante;
  • venituri egale pentru muncă de valoare egală;
  • informare şi consiliere profesională, perfecţionare;
  • promovare la orice nivel profesional;
  • asigurarea condiţiilor de muncă în respectul normelor de sănătate şi securitate în muncă;
  • prestaţii şi servicii sociale, acordate în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    Art. 11

(1) Angajatorul îi va informa permanent pe salariaţi asupra drepturilor pe care aceştia le au în ceea ce priveşte respectarea egalităţii de şanse şi de tratament în relaţiile de muncă.

  • Este interzisă discriminarea prin utilizarea de către director a unor practici care dezavantajează persoanele în legătură cu relaţiile de muncă, referitoare la:
  • anunţarea, organizarea concursurilor sau examenelor şi selecţia candidaţilor pentru ocuparea posturilor

vacante din sectorul public;

  • încheierea, suspendarea, modificarea şi/sau încetarea raportului juridic de muncă ori de serviciu;
  • stabilirea sau modificarea atribuţiilor din fişa postului;
  • stabilirea remuneraţiei;
  • beneficii, altele decât cele de natura salarială, precum şi la securitate socială;
  • informare şi consiliere profesională, programe de iniţiere, perfecţionare, specializare şi recalificare profesională;
  • evaluarea performanţelor profesionale individuale;
  • promovarea profesională;
  • aplicarea măsurilor disciplinare;
  • dreptul de aderare la sindicat şi accesul la facilităţile acordate de acesta;
  • orice alte condiţii de prestare a muncii, potrivit legislaţiei în vigoare.

     Art. 12

Constituie discriminare orice comportament nedorit, având ca scop sau efect:

(1) Modificarea unilaterală de către angajator a relaţiilor sau condiţiilor de muncă, inclusiv concedierea unui salariat care a înaintat o sesizare sau o reclamaţie sau a depus o plângere la instanţele competente, în vederea aplicării legii şi după ce sentinţa judecătorească a rămas definitivă, cu excepţia unor motive întemeiate şi fără legătură cu cauză;

(2)Crearea la locul de muncă a unei atmosfere de intimidare, de ostilitate sau de descurajare pentru persoana afectată;

(3) Influențarea în mod negativ a situaţiei persoanei salariate în ceea ce priveşte promovarea profesională, remuneraţia sau veniturile de orice natură ori accesul la formarea şi perfecţionarea profesională.

CAPITOLUL 5

REŢEAUA ŞCOLARĂ

   Art.13 ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE este unitate de învăţământ acreditată, face parte din reţeaua şcolară şi are personalitate juridică, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL 6

ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII

Secţiunea 1: Spaţiul şi timpul

Art. 14                                                                                                                                   

    (1) Întreaga activitate se desfăşoară într-o singură clădire. Destinaţia dată încăperilor este hotărâtă de consiliul de administraţie. Sălile de clasă se stabilesc la fiecare început de an şcolar.

  • Destinaţia spaţiilor nu poate fi schimbată decât prin hotărârea direcţiunii/consiliului de administraţie.
  • Spaţiul dintre clădiri va fi folosit numai în interesul unităţii.

Art. 15 Accesul în perimetrul unităţii şcolare este interzis pentru persoanele şi vehiculele care nu au directă relaţie cu şcoala.

Art. 16 Timpul de lucru în unitate se stabileşte prin hotărârea direcţiunii/consiliului de administraţie: pentru zilele de luni până vineri conform orarului stabilit la începutul anului şcolar. În situaţii speciale, cum ar fi epidemii, intemperii, calamităţi, alte situaţii excepţionale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu informarea inspectoratului şcolar. In anul scolar 2022-2023, cursurile pentru elevii  încep la ora 8.00.

Art. 17

 (1) Modificări ale timpului de lucru, definitive sau temporare, nu se pot face decât cu acordul conducerii unităţii şi al ISMB-ului.

  • Nerespectarea timpului de lucru se sancţionează conform legii.

Art. 18 Alte activităţi, dincolo de limitele temporale precizate în Art. 7, se pot desfăşura numai în interesul unităţii şi cu acordul conducerii.

Secţiunea 2: Organizarea programului şcolar

Art. 19

  • Anul şcolar începe la 1 septembrie şi se încheie la 31 august din anul calendaristic următor.
  • Structura anului şcolar, respectiv perioadele de desfăşurare a cursurilor, a vacanţelor şi a sesiunilor de examene

naţionale se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.

  •  În situaţii obiective, cum ar fi epidemii, intemperii, calamităţi naturale etc., cursurile şcolare pot fi suspendate

pe o perioadă determinată.

  • Suspendarea cursurilor se poate face, la nivelul unităţii, la cererea directorului, după consultarea reprezentanţilor

organizaţiilor sindicale şi ai părinţilor, cu aprobarea inspectorului şcolar general;

  • Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare până la sfârşitul

semestrului, respectiv al anului şcolar, stabilite de consiliul de administraţie al unităţii şi comunicate instituţiei care a aprobat suspendarea cursurilor.

Art. 20 În ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE cursurile se organizează în forma de învăţământ cu frecvenţă, organizată în program de zi.

CAPITOLUL 7

RESURSE

Resursele umane

 Art. 21

  • Resursele umane ale şcolii sunt: personal didactic şi elevi; personal didactic auxiliar; personal nedidactic:

personal TESA; personal muncitor; la care se adaugă părinţii, reprezentaţi prin comitetele pe clasă şi pe şcoală, precum şi colaboratori temporari din afara şcolii.

  •  Utilizarea eficientă a resurselor umane revine ca sarcină direcţiunii, consiliului de administraţie, consiliului

profesoral, dar şi fiecărui angajat al unităţii.

  •  Angajaţii unităţii sunt datori să-şi îndeplinească atribuţiile, să aibă iniţiative pozitive în ceea ce priveşte

activitatea şcolii şi să participe efectiv la punerea în practică a unor asemenea iniţiative.

CAPITOLUL 8

CONDUCEREA UNITĂŢII

Secţiunea 1: Dispoziţii generale

Art. 22

  • Managementul unităţii noastre, care are personalitate juridică, este asigurat în conformitate cu prevederile legale.
  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE este condusă de consiliul de administraţie și de director.
  • Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, organizaţiile sindicale, consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 23 Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unitate se asigură, la cererea directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.

Secţiunea 2: Consiliul de administraţie

Art. 24

  • Consiliul de administraţie este organ de conducere al unităţii noastre.
  •  Consiliul de administraţie se organizează şi funcţionează conform Metodologiei-cadru de organizare şi

funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.

  •  Asigură accesibilizarea mediului fizic, informaţional şi de comunicare, adaptată la tipurile de dizabilitate ale

educabililor: mutarea claselor la parter, accesibilizarea balustradei, folosirea tehnologiilor de acces.

Art. 25 Directorul unităţii este preşedintele consiliului de administraţie.

 Art. 26

  • La şedinţele consiliului de administraţie participă, de drept, reprezentanţii organizaţiilor sindicale la nivel de

sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitate, cu statut de observatori.

  •  Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de а-i convoca pe membrii consiliului, pe observatori şi

pe invitaţi, cu cel puţin 72 de ore înainte de şedinţa ordinară, comunicându-le ordinea de zi şi documentele ce urmează să fie discutate. Pentru şedinţele extraordinare, convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Procedura de convocare este îndeplinită dacă s-a realizat prin poştă, fax, e-mail sau sub semnătură.

Secţiunea 3: Directorul

 Art. 27 Directorul exercită conducerea executivă a unităţii, în conformitate cu atribuţiile stabilite de legislaţia în vigoare, cu hotărârile consiliului de administraţie al unităţii şi cu prevederile ROFUIP.

Art. 28 Directorul unităţii poate fi eliberat din funcţie la propunerea motivată a consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, la propunerea a 2/3 dintre membrii consiliului de administraţie al unităţii sau la propunerea consiliului profesoral, cu votul a 2/3 dintre membri. în această ultimă situaţie este obligatorie realizarea unui audit de către inspectoratul şcolar. Rezultatele auditului se analizează în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. în funcţie de hotărârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, inspectorul şcolar general emite decizia de eliberare din funcţie a directorului unităţii.

 Art. 29 În cazul vacantării funcţiilor de director şi director adjunct, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului, prin decizia inspectorului şcolar general, în baza hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, cu posibilitatea consultării Consiliului profesoral şi cu acordul scris al persoanelor solicitate.

 Art. 30 Directorul unităţii îndeplineşte atribuţiile – în exercitarea funcţiilor de conducere executivă, de ordonator de credite, de angajator şi alte atribuţii – prevăzute de ROFUIP, în Art. 21, alin 1-4, alte atribuţii stabilite de consiliul de administraţie al unităţii, precum şi orice alte atribuţii ce rezultă din prevederile legale în vigoare şi contractele colective de muncă aplicabile.

 Art. 31 Directorul propune consiliului de administraţie, spre aprobare, regulamentul intern;

 Art. 32 În lipsă, directorul are obligaţia de a delega atribuţiile către un alt cadru didactic, membru al Consiliului de administraţie. Neîndeplinirea acestei obligaţii constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform legii.

  Art. 33 În exercitarea atribuţiilor şi a responsabilităţilor stabilite în conformitate cu prevederile Art. 21 din ROFUIP, directorul emite decizii si note de serviciu.

  Art. 34 Directorul este preşedintele consiliului profesoral şi prezidează şedinţele acestuia.

  Art. 35 Pe perioada exercitării mandatului, directorul nu poate deţine, conform legii, funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional.

CAPITOLUL 9

PERSONALUL UNITĂŢII

Secţiunea 1: Dispoziţii generale

Art. 36

(1) Personalul unităţii este format din personal didactic – de conducere, de predare, de instruire practică – didactic auxiliar şi personal nedidactic.

(2) Personalul unităţii are obligaţia să cunoască şi să aplice prevederile Ordinului Nr. 1985/1305/5805/2016 din 4 octombrie 2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale special completat cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.574/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.575/2011 pentru aprobarea Metodolog ei-cadru privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe clase în spitale.

Art. 37 Selecţia personalului didactic şi nedidactic se face prin concurs/examen, conform normelor specifice.

 Art. 38

  • Competenţele, responsabilităţile, drepturile şi obligaţiile personalului sunt cele reglementate de legislaţia în

vigoare.

  •  Personalul unităţii trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile pe care trebuie să le

transmită elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil

  • Personalului unităţii îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa

intimă, privată şi familială a acestuia.

  •  Personalului unităţii îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal, fizic sau

emoţional elevii şi/sau colegii.

  • Personalul unităţii are obligaţia de a veghea la siguranţa elevilor, în incinta unităţii, pe parcursul desfăşurării

programului şcolar şi a activităţilor extracurriculare/extraşcolare.

  •  Personalul unităţii are obligaţia să sesizeze, după caz, instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională

specializată, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în legătură cu orice încălcări ale drepturilor copilului/elevului, inclusiv în legătură cu aspecte care îi afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică.

 Art. 39

  • Structura de personal şi organizarea acestuia se stabilesc prin organigramă, prin statele de funcţii şi prin

proiectul de încadrare al unităţii.

  •  Prin organigrama unităţii se stabilesc: structura de conducere şi ierarhia internă, organismele consultative,

catedrele, comisiile şi celelalte colective de lucru, compartimentele de specialitate sau alte structuri funcţionale prevăzute de legislaţia în vigoare.

(3) Organigrama se propune de către director la începutul fiecărui an şcolar, se aprobă de către consiliul de administraţie şi se înregistrează ca document oficial la secretariatul unităţii.

 Art. 40 Personalul didactic de predare este organizat în catedre/comisii metodice şi în colective/comisii de

lucru pe diferite domenii de activitate, în conformitate cu normele legale în vigoare şi cu prevederile ROFUIP.

Art. 41

  • Personalul didactic auxiliar este organizat în compartimente de specialitate care se află în subordinea

directorului/directorului adjunct, în conformitate cu organigrama unităţii.

  • La nivelul unităţii, funcţionează, de regulă, următoarele compartimente de specialitate: secretariat, financiar-

contabil, administrativ, biblioteca.

 Art. 42 Personalul didactic are drepturile şi obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare şi de contractele colective de muncă aplicabile.

  Art. 43  Pentru încadrarea şi menţinerea într-o funcţie didactică de conducere, de predare şi instruire practică sau într-o funcţie didactică auxiliară, personalul didactic are obligaţia să prezinte un certificat medical, eliberat pe un formulat specific, elaborat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Sănătăţii.

Secţiunea 2: Personalul didactic

 Art. 44 Personalul didactic are obligaţia de a participa la activităţi de formare continuă, în condiţiile legii.

 Art. 45 Personalului didactic îi este interzis să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la reprezentanţii legali ai acestora. Astfel de practici, dovedite de organele abilitate, se sancţionează conform legii.

Secţiunea 3: Personalul nedidactic

 Art. 46

  • Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Legii 53/2003 – Codul Muncii, republicată,

cu modificările şi completările ulterioare şi ale contractelor colective de muncă aplicabile.

  • Organizarea şi desfăşurarea concursului de ocuparea posturilor nedidactice se realizează conform R

 Art. 47

(1) Activitatea personalului nedidactic este coordonată, de regulă, de administratorul de

patrimoniu.

(2) Programul personalului nedidactic se stabileşte, conform R.O.F, de către administratorul de patrimoniu şi se aprobă de către directorul unităţii.

  • Administratorul de patrimoniu nu poate folosi personalul subordonat în alte activităţi decât cele necesare

unităţii.

(4) Administratorul de patrimoniu sau, în lipsa acestuia, altă persoană din cadrul compartimentului administrativ, desemnată de către director, trebuie să se îngrijească, în limita competenţelor, de verificarea periodică a elementelor bazei materiale a unităţii, în vederea asigurării securităţii elevilor/personalului din unitate.

Secţiunea 4: Evaluarea personalului

Art. 48 Evaluarea personalului didactic se face conform legislaţiei în vigoare (OMECTS nr. 4613/2012).

Art. 49 Evaluarea personalului nedidactic se face la sfârşitul anului calendaristic conform prevederilor legale (HG nr. 749/1998, Legea nr. 53/2003, Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, Contractul individual de muncă) în baza fişei postului.

Secţiunea 5: Răspunderea disciplinară şi patrimonială a personalului unităţii

Art. 50 Personalul didactic răspunde disciplinar conform Legii educaţiei naţionale nr 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Secţiunea 11, Art. 280-283- cuprinse în Anexa 1.

Art. 51 Personalul nedidactic răspunde disciplinar şi patrimonial în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Art. 247 -259, cuprinse în Anexa 2.

CAPITOLUL 10

PROFESORII

 Art. 52 Profesorii au următoarele obligaţii:

(a) să-şi îndeplinească atribuţiile prevăzute în fişa individuală a postului la termenele stabilite;

(b)să-şi îndeplinească sarcinile trasate de şefii ierarhici;

(c)să participe la activităţile școlare și extrașcolare;

(d) să întocmească planificările şi să le prezinte la termenele stabilite

(e)să pregătească permanent şi cu responsabilitate toate activităţile didactice.

(f)să întocmească corect şi să transmită în termen statisticile şi informările solicitate de direcţiune.

(g)să aibă o ţinută decentă şi să folosească un limbaj corespunzător în relaţiile cu elevii, cu părinţii, cu celelalte cadre didactice şi cu personalul şcolii.

(h)să nu lezeze în nici un mod personalitatea elevilor, să nu primejduiască sănătatea lor fizică şi psihică. Sunt interzise cu desăvârşire pedepsele corporale.

(i) să respecte deontologia profesională.

(j) să cunoască şi să respecte următoarele legi: Legea învăţământului nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată, Legea 48/2002 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, , Statutul elevului.

 (k)să consemneze în catalog absenţele la începutul orelor de curs doar în cazul în care elevii nu sunt prezenţi la ora de curs; este interzisă consemnarea absenţei ca mijloc de coerciţie;

 (l) să consemneze notele acordate în catalog;

(m) să ia măsuri de recuperare a materiei pentru elevii cu ritm mai lent de învăţare şi să desfăşoare activităţi suplimentare cu elevii capabili de performanţă;

(n ) să facă evaluarea elevilor ţinând cont de prevederile codului/regulilor de evaluare. Profesorii vor arăta elevilor toate lucrările scrise corectate în termen de maximum 15 zile lucrătoare.Părinţii pot consulta lucrările semestriale în prezenţa profesorului;

(o) să încheie situaţia şcolară a elevilor în ultima oră de curs.

 (p)au obligaţia de a semna orele efectuate, în condica de prezenţă, în ziua efectuării lor.Eventuale modificări se operează numai cu aprobarea directorului sau directorului adjunct.Eventualele neconcordanţe sau neefectuări ale orelor sunt consemnate numai de către director, care vor opera în condică cu cerneală roşie.

(r) atunci cand scoala este online, se  lucreaza  pe  platforma TEAMS, ZOOM, WHATSUPP. Activitatea online este  obligatorie in functie de orarul elevilor.

(s) in scoala online au obligatia sa trimita  in primele 3 zile ale lunii, prezenta la activitati.

Art. 53 Profesorilor le este interzis:

(a) să desfăşoare activităţi politice şi de prozelitism religios în şcoală;

(b) să lipsească nemotivat de la ore;

(c) să lipsească nemotivat de la şedinţele Consiliului profesoral Absenţa nemotivată de la şedinţele Consiliului profesoral se consideră abatere disciplinară. Abaterea va fi discutată în Consiliul de administraţie , iar absenţa va fi consemnată în procesul verbal şi în Fişa de evaluare anuală;

(d) să elimine elevi de la orele de curs;

(e) să folosescă în scopuri personale aparatura audio-video;

 Art. 54 Dacă la adresa unui cadru didactic se primesc, într-un an şcolar, reclamaţii (contestaţii) cu privire la calitatea procesului de predare-învăţare sau la corectitudinea evaluării, aceasta va fi pus în discuţia Consiliului de administraţie. Dacă acestea ţin de competenţa Consiliului profesoral sau I.S.M.B., vor fi prezentate acestor organe.

  Art. 55 In cazul contestării, de către elev sau reprezentantul său legal, a notei la o probă de evaluare scrisă, se aplică prevederile ROFUIP, cuprinse şi în prezentul regulament.

CAPITOLUL 11

STRUCTURA, ORGANIZAREA SI RESPONSABILITĂŢILE

PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC

Secţiunea 1: Compartimentul secretariat

  Art. 56

  • Compartimentul secretariat cuprinde posturile de secretar şef, secretar şi informatician.
  •  Compartimentul secretariat este subordonat directorului unităţii şi îndeplineşte sarcinile stabilite de

reglementările legale şi/sau atribuite, prin fişele postului, persoanelor menţionate la alin. (1).

(3) Secretariatul funcţionează în program de lucru cu elevii, părinţii, tutorii sau susţinătorii legali sau alte persoane interesate din afara unităţii, potrivit unui program de lucru aprobat de director, în baza hotărârii Consiliului de administraţie.

  Art. 57 Atribuţiile serviciului secretariat sunt în conformitate cu cele prevăzute în ROFUIP.

  1.  transmiterea informaţiilor la nivelul unităţii de învăţământ;
  2.  întocmirea, actualizarea şi gestionarea bazelor de date;
  3.  întocmirea şi transmiterea situaţiilor statistice şi a celorlalte categorii de documente solicitate de către autorităţi, precum şi a corespondenţei unităţii;
  4.  înscrierea copiilor/elevilor pe baza dosarelor personale, păstrarea, organizarea şi actualizarea permanentă a evidenţei acestora şi rezolvarea problemelor privind mişcarea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor, în baza hotărârilor consiliului de administraţie;
  5.  rezolvarea problemelor specifice pregătirii şi desfăşurării examenelor şi evaluărilor naţionale, ale examenelor de admitere şi de ocupare a posturilor vacante, conform atribuţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare sau de fişa postului;
  6.  completarea, verificarea, păstrarea în condiţii de securitate şi arhivarea documentelor referitoare la situaţia şcolară a elevilor si a statelor de funcţii;
  7.  procurarea, completarea, eliberarea şi evidenţa actelor de studii şi a documentelor şcolare, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii şi al documentelor de evidenţă şcolară în învăţământul preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei;
  8.  selecţia, evidenţa şi depunerea documentelor la Arhivele Naţionale, după expirarea termenelor de păstrare, stabilite prin „Indicatorul termenelor de păstrare”, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei;
  9.  păstrarea şi aplicarea ştampilei unităţii pe documentele avizate şi semnate de persoanele competente, în situaţia existenţei deciziei directorului în acest sens;

j) întocmirea şi/sau verificarea, respectiv avizarea documentelor/documentaţiilor, potrivit legislaţiei în vigoare

sau fişei postului;

k) întocmirea statelor de personal;

1) întocmirea, actualizarea şi gestionarea dosarelor de personal ale angajaţilor unităţii de învăţământ;

m) calcularea drepturilor salariale sau de altă natură în colaborare cu serviciul contabilitate,

n) gestionarea corespondenţei unităţii de învăţământ;

o) întocmirea şi actualizarea procedurilor activităţilor desfăşurate la nivelul compartimentului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

p) orice alte atribuţii specifice compartimentului, rezultând din legislaţia în vigoare, contractele colective de muncă aplicabile, regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii, regulamentul intem, hotărârile consiliului de administraţie şi deciziile directorului, stabilite în sarcina sa.

 Art. 58 Secretarul şef pune la dispoziţia cadrelor didactice condica de prezenţă, fiind responsabil cu siguranţa acesteia.

 Art. 59

  • Secretarul răspunde de integritatea şi securitatea cataloagelor.
  • În perioada cursurilor, cataloagele se păstrează în cancelarie, într-un fişet securizat, iar în perioada vacanţelor

şcolare la secretariat, în aceleaşi condiţii de siguranţă.

(3) În situaţii speciale, atribuţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) pot fi îndeplinite, prin delegare de sarcini, şi de către cadre didactice sau personal didactic auxiliar, din cadrul unităţii de învăţământ, cu acordul prealabil al personalului solicitat.

 Art. 60 Se interzice condiţionarea eliberării adeverinţelor, foilor matricole, caracterizărilor şi a oricăror acte de studii sau documente şcolare, de obţinerea de beneficii materiale.

Secţiunea 2 : Compartimentul financiar

  Art. 61

 (1) Compartimentul financiar reprezintă structura organizatorică din cadrul unităţii în care sunt realizate: fundamentarea şi execuţia bugetului, ţinerea evidenţei contabile, întocmirea/transmiterea situaţiilor financiare asupra fondurilor şi patrimoniului unităţii, precum şi celelalte activităţi prevăzute de legislaţia în vigoare cu privire la finanţarea şi contabilitatea instituţiilor.

  •  Din compartimentul financiar fac parte administratorul financiar şi ceilalţi angajaţi asimilaţi funcţiei prevăzute de legislaţia în vigoare cu denumirea generică de “contabil” sau “contabil şef’.
  •  Compartimentul financiar este subordonat directorului unităţii.

  Art. 62 Atribuţiile serviciului financiar sunt, în conformitate cu prevederile ROFUIP, art. 85:

Serviciul Financiar are următoarele atribuţii:

  1.  desfăşurarea activităţii financiar-contabile a unităţii de învăţământ;
  2.  gestionarea, din punct de vedere financiar, a întregului patrimoniu al unităţii de învăţământ, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu hotărârile consiliului de administraţie;
  3.  întocmirea proiectului de buget şi a raportului de execuţie bugetară, conform legislaţiei în vigoare şi contractelor colective de muncă aplicabile;
  4.  informarea periodică a consiliului de administraţie cu privire la execuţia bugetară;
  5.  organizarea contabilităţii veniturilor şi cheltuielilor;
  6.  consemnarea în documente justificative a oricărei operaţiuni care afectează patrimoniul unităţii de învăţământ şi înregistrarea în evidenţa contabilă a documentelor;
  7.  întocmirea şi verificarea statelor de plată în colaborare cu serviciul secretariat;
  8.  valorifică rezultatele procesului de inventariere, a patrimoniului, în situaţiile prevăzute de lege şi ori de câte ori consiliul de administraţie consideră necesar;
  9.  întocmirea lucrărilor de închidere a exerciţiului financiar;

j) îndeplinirea obligaţiilor patrimoniale ale unităţii de învăţământ faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul local şi faţă de terţi; k) implementarea procedurilor de contabilitate;

  1. avizarea, în condiţiile legii, a proiectelor de contracte sau de hotărâri ale consiliului de administraţie, prin care se angajează fondurile unităţii;

m) asigurarea şi gestionarea documentelor şi a instrumentelor financiare cu regim special; n) întocmirea, cu respectarea normelor legale în vigoare, a documentelor privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare, realizând operaţiunile prevăzute de normele legale în materie;

Secţiunea 3: Compartimentul administrativ

 Art. 63

 (1) Compartimentul administrativ este coordonat de administratorul de patrimoniu şi este alcătuit din personalul nedidactic al unităţii.

(2) Compartimentul administrativ este subordonat directorului unităţii.

Art. 64 Atribuţiile compartimentul administrativ sunt, în conformitate cu ROFUIP, art. 90, următoarele:

  1.  gestionarea bazei materiale;
  2.  realizarea reparaţiilor, care sunt în sarcina unităţii, şi a lucrărilor de întreţinere, igienizare, curăţenie şi gospodărire a unităţii de învăţământ;
  3.  întreţinerea terenurilor, clădirilor şi a tuturor componentelor bazei didactico-materiale;
  4.  realizarea demersurilor necesare obţinerii autorizaţiilor de funcţionare a unităţii de învăţământ;
  5.  recepţia bunurilor, serviciilor şi a lucrărilor, printr-o comisie constituită la nivelul compartimentului;
  6.  înregistrarea modificărilor produse cu privire la existenţa, utilizarea şi mişcarea bunurilor din gestiune şi prezentarea actelor corespunzătoare Serviciului Financiar;
  7.  evidenţa consumului de materiale;
  8.  punerea în aplicare a măsurilor stabilite de către conducerea unităţii de învăţământ privind sănătatea şi securitatea în muncă, situaţiile de urgenţă şi P.S.I.;
  9.  întocmirea proiectului anual de achiziţii şi a documentaţiilor de atribuire a contractelor;

j) orice alte atribuţii specifice compartimentului, rezultând din legislaţia în vigoare, hotărârile consiliului de administraţie şi deciziile directorului, stabilite în sarcina sa.

Art. 65 Evidenţa, organizarea, actualizarea documentelor contabile, prezentarea situaţiilor financiare referitoare la patrimoniu şi administrarea bazei didactico-materiale a unităţii se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei

în vigoare.

  Art. 66

  • Inventarierea bunurilor aflate în proprietatea sau în administrarea unităţii se realizează în conformitate cu

prevederile legale, de către comisia de inventariere, numită prin decizia directorului.

  • Modificările care se operează în listele ce cuprind bunurile aflate în proprietatea unităţii se supun aprobării

consiliului de administraţie de către director sau, după caz, de către directorul adjunct, la propunerea motivată a compartimentelor de specialitate, vizată pentru control financiar preventiv.

Art. 67

  • Bunurile aflate în proprietatea unităţii sunt administrate de către consiliul de administraţie.
  • Bunurile, care sunt temporar disponibile şi care fac parte din baza didactico-materială a unităţii, pot fi închiriate, cu aprobarea consiliului de administraţie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

Secţiunea 4: Biblioteca şcolară

 Art. 68 Biblioteca şcolară se înfiinţează prin decizia directorului unităţii în baza hotărârii consiliului de administraţie. Biblioteca şcolară se poate reorganiza şi integra în centrul de documentare şi informare, fiind interzisă desfiinţarea acesteia.

Art. 69 In unitate funcţionează biblioteca şcolară, pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a bibliotecilor şcolare şi a centrelor de documentare şi informare, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.

CAPITOLUL 12

ASIGURAREA SIGURANŢEI ŞCOLARE ŞI A CLIMATULUI ŞCOLAR OPTIM

Art. 70

  • Atât personalul şcolii, cât şi elevii şi părinţii acestora vor contribui la asigurarea unui climat şcolar de ordine, de

confort şi siguranţă.

  •  Pentru asigurarea securităţii elevilor, la începutul anului şcolar profesorii diriginţi vor efectua instructajul cu

privire la principalele norme de protecţia muncii şi pază contra incendiilor. în urma instruirii, atât profesorii diriginţi cât şi elevii vor semna fişele. Modelele fişelor de instructaj se află în Anexa nr. 6 la prezentului Regulament Intern.

privind accesul în incinta şcolii şi actele de violenţă.

  • Este interzis cu desăvâşire accesul în şcoală al persoanelor din anturajul elevilor în timpul desfăşurării

programului şcolar; în mod excepţional se permite în timpul desfăşurării programului şcolar, vizita părintelui sau a tutorelui legal al elevilor.

  •  Accesul părinţilor sau tutorilor legali este permis în baza verificării identităţii acestora, unde se va afla registrul

pentru evidenţa accesului invitaţilor în incinta şcolii.

  •  Accesul altor persoane este permis numai după efectuarea procedurilor de identificare, înregistrare şi control al

persoanelor de către personalul care asigură paza şcolii.

  •  Accesul persoanelor străine în incinta şcolii se va face numai prin locul special destinat acestui scop, acestea fiind însoţite şi supravegheate pe tot parcursul vizitei de personalul de pază/personalul didactic de serviciu
  •  Accesul autovehiculelor în incinta şcolii se va face numai prin locul special destinat acestui scop, care să permită

organizarea supravegherii acestora la intrarea şi la ieşirea din unitate. Este permis numai accesul autovehiculelor care aparţin unităţii de învăţământ şi angajaţilor, salvării, pompierilor, poliţiei, salubrizării sau jandarmeriei, precum şi a celor care asigură intervenţia operativă pentru remedierea unor defecţiuni ale reţelelor interioare (apă, gaze, telefonie, electrice, etc), sau a celor care aprovizionează unitatea cu produsele sau materialele contractate. în caz de intervenţie sau aprovizionare, în Registrul de acces se vor face menţiuni referitoare la intrarea în unitate a acestor vehicule (oră, marca, număr de îmmatriculare, durata staţionării, scopul) şi pentru identificarea conducătorului auto.In incinta curtii se va parca microbuzul scolii. In zilele cand  vremea nu permite iesirea in curte a elevilor, vor putea fi parcate  in curte masinile angajatilor.

  •  Personalul de pază va respecta consemnul general stabilit de organele de poliţie abilitate

  Este interzis cu desăvârşire accesul în şcoală al persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau al celor      turbulente, precum şi al celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea publică. Pentru fiecare caz depistat se  va solicita sprijinul organelor competente și se vor aplica prevedrile legale.

  • Cadrele didactice vor aduce imediat la cunoştinţa Conducerii şcolii, în vederea informării urgente a ISMB,

a inspectoratelor şcolare de sector, a organelor teritoriale de poliţie, producerea unor evenimente de natură să afecteze ordinea publică şi siguranţa în unitatea de învăţământ, precum şi despre prezenţa nejustificată a unor persoane în şcoală sau în imediata apropiere a acesteia.

Art. 71 Clădirea şcolii va fi menţinută în condiţii de curăţenie pentru menţinerea sănătăţii elevilor.

Art. 72

 (1) Este interzis cu desăvârşire oricărei persoane accesul în şcoală cu sisteme audio-video (reportofoane, camere video, aparate foto, etc) fără aprobarea direcţiunii.

(2) Sunt interzise cu desăvârşire oricărei persoane fotografierea/filmarea în şcoală şi postarea de imagini (filme,

CAPITOLUL 13

DISPOZIŢII TRANZITORII

Art. 73

  • Regulamentul va intra, multiplicat în 3 exemplare, în biblioteca  școlii, spre consultare şi conformare.
  •  Regulamentul va fi prelucrat personalului didactic şi nedidactic în primul Consiliu profesoral, la începutul

anului şcolar.

Art. 74 Cadrele didactice care nu îndeplinesc atribuţiile ce le revin în calitate de profesor de serviciu vor fi sancţionate conform Statutului personalului didactic – Legea 1/2011.

Art. 75 Personalul didactic şi nedidactic va fi sancţionat pentru încălcarea Regulamentului Intern şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, conform Codului muncii Art.242, Legii 53/2003 cu modificările şi completările ulterioare. Personalul didactic, personalul didactic auxiliar şi cel de conducere răspund disciplinar conform Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare ( Legea Educatiei – ART.280 )

  • Personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din

învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin şi a fişei anuale a postului ocupat potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii.

ABATERILE DISCIPLINARE ȘI SANCȚIUNILE APLICABILE

  1. Conducerea Școlii Gimnaziale Speciale pentru Deficienți de Vedere dispune de prerogativa disciplinară,

având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancțiuni disciplinare personalului ori de câte ori constată că acesta a săvârșit o abatere disciplinară. Abaterea disciplinară este o faptă în legătură cu muncăși care constă într-o acțiune sau inacțiune săvârșită cu vinovăție de către personalul instituției prin care se încalcă normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă, ordinele și diospozițiile legale ale conducătorilor ierarhici. Încălcarea cu vinovăție de către angajați a îndatoririlor corespunzătoare funcției pe care o dețin și a normelor de conduită profesională și civică prevăzute de lege constituie abatere disciplinară și atrage răspunderea disciplinară a acestora.

  • Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:
  • absențe nemotivate de la ore/activități
  • întârzieri nemotivate de mai mult de 2 ori de la ore/activități
  • nerespectarea programului zilnic de lucru (atât în timpul cursurilor cât și a vacanțelor școlare, intrarea cu întârziere la orele de curs)
  • absență nemotivată de la cel mult două ședințe ale Consiliului profesoral
  • plecarea de la locul de muncă și lăsarea acestuia în stare necorespunzătoare
  • comportament neadecvat față de elevi și colegi (jigniri, acuze nefondate, umiliri, etc.)
  • prezentarea la locul de muncă în stare de ebrietate
  • nerespectarea regulilor de tehnica securității muncii, a normelor P.S.I.
  • nesupunerea la controlul medical periodic
  • neefectuarea serviciului pe școală
  • nerealizarea sarcinilor cuprinse în fișa postului
  • neîndeplinirea obligațiilor din Regulamentul de Ordine Interioară, din ROFUIP
  • neîndeplinirea obligațiilor din fișa postului cu atribuțiile de serviciu, anexa la contractul individual de muncă
  • încălcarea disciplinei de serviciu
  • alte fapte prevăzute ca abateri disciplinare în actele normative din educație.
  • Pentru declanșarea procedurii de stabilire răspunderii disciplinare trebuie să fie întrunite elementele constitutive ale abaterii disciplinare:
  • obiectul (relațiile sociale de muncă, ordinea și disciplina la locul de muncă, etc.);
  • subiectul (cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic);
  • latura obiectivă (respectiv fapta –acțiunea sau inacțiunea salariatului);
  • latura subiectivă (vinovăția –intenție directă sau indirectă, ori culpa cu ușurință sau neglijență salariatului);
  • Sancțiuni – dupa respectarea art.280-282 din Legea 1/2011, astfel cum au fost modificate prin Legea 260/2019 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1051/30.XII.2019

Încălcarea obligațiilor de serviciu se consideră abateri disciplinare și se sancționează.

Sancțiunile disciplinare au un rol preventiv și umanitar. Ele se iau în considerare la stabilirea calificativelor anuale.

Sancțiunile disciplinare care se pot aplica personalului didactic, personalului didactic auxiliar, precum și cel de conducere , de îndrumare și de control în raport cu gravitatea abaterilor, sunt (cf. Legii 1/2011):

  1. observație scrisă;
  2. avertisment;
  3. diminuarea salariului de bază, cumulat,când este cazul,cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
  4. suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control;
  5. destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ;
  6. desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.    

 (2) Sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului prevăzut la alin. (4), în raport cu gravitatea abaterilor,

       Personalul nedidactic răspunde disciplinar în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.76 Se interzice constituirea de fonduri de protocol sau a oricărui alt fond destinat derulării examenelor/evaluărilor naţionale.

Art. 77 În unităţile de învăţământ, fumatul este interzis, conform prevederilor legislaţiei în vigoare – Legea 15/2016.

Art. 78 În unităţile de învăţământ se asigura dreptul fundamental la învăţătură şi este interzisă orice formă de discriminare a elevilor şi a personalului din unitate

Art. 79 În termen de 15 de zile de la data aprobării prezentului regulament, conducerea şcolii  comunica elementele de conţinut întregului personal pentru punere în aplicare.

CAPITOLUL 14

DISPOZIŢII FINALE

    Art. 80 Membrii Consiliului de Administraţie sunt obligaţi să participe la toate şedinţele

consiliului, prin convocare scrisă, cu minimul de 48 de ore înainte, şi vor trebui să cunoască ordinea de zi. În cazuri excepţionale pot fi convocaţi cu minimum o oră înainte. Convocarea o face directorul, iar în lipsa acestuia directorul adjunct, cu acordul directorului;

   Art. 81 Membrii Consiliului de Administraţie îşi vor exprima părerea liber, au dreptul de a solicita

Informări legate de activitatea din liceu, să cunoască toate ordinele şi precizările venite de la ISJ, MEN sau alte

organizaţii. Pentru hotărârile luate în şedinţele Consiliului de Administraţie sunt solidari răspunzători. O hotărâre

luată se respectă, dacă a fost luată cu majoritate simplă.

    Art. 82 Fişele posturilor pentru profesori, responsabili de catedră, director, , secretar şef, secretar, administrator, contabil şef, ,personalul îngrijire şi alt personal fac parte integrantă din prezentul Regulament de ordine interioară; Planul de pază, cel de protecţia muncii, PSI sunt de asemenea parte din prezentul Regulament.

    Art. 83. Microbuzul scolii B233SDV,va fi folosit in scopuri educative si interesul unitatii de invatamant si va fi condus de catre personalul angajat care va avea stipulat in fisa postului drept de conducere și deciziei.

    Art. 84 Respectarea Regulamentului Intern este obligatorie pentru directori, personal

didactic de predare, personal didactic auxiliar si nedidactic, elevi şi părinţii care vin în contact cu şcoală.

Nerespectarea Regulamentului Intern atrage după sine sancţionarea persoanelor vinovate, conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar.

     Art. 85 Modificarea regulamentului în perioada de un an de la adoptare poate fi făcută la solicitarea

directorului, cu votul a două treimi din cei prezenţi la o şedinţă a consiliului profesoral la care poate participa şi personalul  didactic auxiliar şi nedidactic.

     Art. 86 Prezentul Regulament va fi prezentat întregului colectiv de cadre didactice.

     Art. 87 Prezentul regulament intră în vigoare după aprobarea lui în consiliul profesoral.

DIRECTOR,

PROF. CAZAN COSMINA IRINA