Rezumat

Încorporarea tehnologiei în educație a îmbunătățit învățarea pentru elevii cu dizabil-ități (SWD). Se presupune că e-learning are un impact pozitiv asupra rezultatelor învățării SWD (Waight & Oldreive, 2020), echipând în același timp organizațiile cu instrumentele necesare pentru a capta și menține interesul lor (Babeley, 2016). În ciuda acestor beneficii, cercetătorii au descoperit o reticență a profesorilor de a integra tehnologia în timp ce predau la clasă. Argumentele au variat de la competență tehnică slabă, material didactic insuficient, control diminuat și lipsă de timp (Tallvid, 2016) până la sentimente de inadecvare (Atanga et al., 2020). Ca răspuns, administratorii educaționali au contracarat cu intervenții precum spri-jinul de la egal la egal și solicitări de asistență tehnică și financiară (Tusiime et al., 2020).
Pe de altă parte, studiul realizat de Catalano et al. (2021) a constatat că, în epoca pan-demiei de Covid-19, studenții cu dizabilități au avut diverse dificultăți din cauza e-learning-ului. S-a stabilit că studenții cu dizabilități se confruntă cu diferite probleme cu e-learning, deoarece nu au avut acces la resursele necesare pentru a accesa materialul de învățare și nici nu li s-a oferit un nivel suficient de sprijin din partea mentorilor și profesorilor lor pentru a învăța cu succes, la institutele lor de învățământ respective. Pe de altă parte, autorii au stabilit în continuare că studenții cu dizabilități nu aveau un nivel semnificativ al setului de abilități care ar putea fi utilizat în mod corespunzător pentru abilitățile de învățare online. În plus, studenții cu dizabilități s-au confruntat și cu diferite probleme, înțelegând un nivel suficient de înțelegere din prelegerile pregătite pentru ei, deoarece profesorii au lipsit de eficiență în dezvoltarea prelegerilor care ar putea fi utilizate în mod corespunzător pentru predarea elevilor cu dizabilități. Mai mult, profesorii nu au avut un nivel suficient de pregătire care să poată fi folosit pentru predarea elevilor cu dizabilități în mediul de e-learning și nu este atins nivelul dorit de învățare (Tonks et al., 2021).

O altă problemă cu care se confruntă studenții cu dizabilități a fost legată de ordinul de ședere la domiciliu care a dus la efecte ad-verse asupra sănătății lor psihologice și mintale. Acest lucru a produs un impact negativ suplimentar pe lângă problemele de e-learning care erau deja prezente. Ca urmare, unii stu-denți cu dizabilități și-au pierdut abilitățile de a face față incertitudinilor cauzate de pandemia covid-19 (Gin și colab., 2021).
De asemenea, problemele legate de tranziția de la mediul educațional fizic la cel online provoacă frecvent dificultăți studenților cu dizabilități, deoarece facilitățile oferite în instituțiile de învățământ respective nu erau prezente la domiciliul acestora.

În plus, problemele financiare au părut a fi un obstacol important, deoarece studenții cu dizabilități trebuiau să cumpere noi dispozitive pentru a atinge un nivel suficient de participare în media online. Toate aceste aspecte au ca rezultat bariere pe care atât elevii cu dizabilități, cât și profesorii lor au trebuit să le înfrunte pentru a atinge un nivel necesar de învățare (Coleman-Jensen, 2020; Gundersen et al., 2020; Rabbitt & Smith, 2021).

Pentru mai multe informații, apăsați pe link pentru a vizualiza/descărca fisierul.