ZIUA 1
- Recunoașterea traseului de la cazare la școală și identificarea mijloacelor de transport necesare
- Vizitarea Centrului IRIS:
- Biblioteca – cărți adaptate și braille
- Grădina senzorială
- Vizitarea școlii (săli de clasă, atelier activități gospodărești, atelier artă, laborator informatică)
ZIUA 2
- Puncte tari și puncte slabe ale proiectului
- Discuție pe baza chestionarului inițial:
- S-a adăugat o întrebare la aplicațiile care se folosesc în realizarea materialelor tactil-pictoriale
- Propunerea pentru structura manualului / ghidului
- S-a dezbătut pe grupuri de lucru: au fost adăugate observațiile și comentariile participanților la structura inițială
- S-au adus clarificări cu privire la anumite aspecte ale conținutului
- Metode și mijloace de diseminare
ZIUA 3
- Mijloace și metode de adaptare a manualelor / fișelor de lucru pentru elevii ambliopi (partially sighted)
- Metode și mijloace de adaptare a cărților/fișelor braille
- Reguli generale pentru adaptarea imaginilor și pregătirea lor pentru transformarea în imagini tactile
- Enumerarea cătorva tehnici și aplicații ce pot fi utilizate în realizaera imaginilor tactile
- Aplicații: Geogebra, Graph, Inkscape
ZIUA 4
- Realizare Imagini matematice
- Slovenia folosește matricea braille în 8 puncte – după clasa a 5 a pe display braille digital, care este asigurat fiecărui elev de Ministerul Sănătății Sloven, odată la 10 ani
- Aplicația Graph – program gratuit (https://www.padowan.dk/) realizarea de grafice ale unor funcții matematice
- Crearea graficelor și formulelor geometrice cu programul online GEOGEBRA (https://www.geogebra.org/)
- Workshop – adaptare imagini tactile pentru teste de matematică
- Reprezentanta României, Filat Lavinia, a fost solicitată să comenteze calitatea imaginilor tactile realizate în timpul atelierului, fiind singurul profesor nevăzător prezent
MEMENTO:
Listă de sarcini:
- O listă, până la sfârșitul lunii iunie, cu toți participanții în proiect, cu sarcini de muncă și competențele lor
- În următoarele 6 luni – nr. de manuale cu materiale adaptate
- Să informăm cine are acces la aceste materiale accesibilizate: doar școala specială sau și alte școli
- Lista coordonatorilor din proiect și competențele lor
- Testarea analizei materialelor adaptate (IO2) și ghidurile (IO3) făcute de către parteneri pentru că au mai mulți elevi decât partenerul din Slovenia:
- Chestionarele – analizate la Școala Dimitar Vlahov
- Manualele adaptate – centralizate la Școala Dragan Kovacevic
- Trebuie anunțat numele persoanei responsabile cu diseminarea la fiecare organizație
- Organizarea de traininguri pentru utilizatorii materialelor cu profesorii din învățământul de masă și cu alți profesori din celelalte școli de nevăzători din țară
- Toate materialele să aibă logo-ul cu UE
ROMANIA – LIDER pe ghidul metodologic pentru profesori: ”Utilizarea imaginilor tactile în timpul lecției; Strategii de explorare tactil-kinestezică + Asocierea descrierilor audio la imagini tactile.Toate materialele se inncarca pe Google drive proiect ”Borders of tangible”
ECHIPA DE PROIECT: Popa Ion, Filat Lavinia, Rusenescu Iustina
Recent Comments