Participanții la proiect au fost întâmpinați de coordonatorul proiectului și au primit informații despre mobilitate și activitățile de formare.  Membrii echipelor  (din Polonia, Olanda, România, Macedonia, Italia  și Turcia) au avut oportunitatea de a se cunoaște în cadrul unor activități interesante,  participând la o sesiune de mobilitate în sediul unde a avut loc antrenamentul.

În cadrul acestei mobilități s-au desfășurat următoarele activități:

În prima zi, după sosirea participanților, s-au făcut formalitățile de primire și organizare, s-a făcut turul locației gazdă,  

Ziua 1

După întâmpinarea delegațiilor, s-au  discutat chestiuni practice, S-au trecut în revistă cele realizate până în prezent în cadrul proiectului și s-au planificat activitățile viitoare.

Coordonatorul a  sustinut o  sesiune de  Introducere/prezentare în  care s-au oferit informații despre -Ce înseamnă gamification / Conceptul de joc/ Modul în care conceptul de joc servește drept fundament pentru gamification.

s-a continuat cu discuții în grup monitorizate de catre Coordonator / și gazda I.E.R.

partenerii din Macedonia  au prezentat informații pentru realizarea suportului iO1 Jocuri – introducere și aplicații 

La finalul întâlnirii coordonatorul a formulat concluzii , după care s-a abordat secțiunea  Diverse  a agendei.

Dupa amiază a avut loc o  Vizită de lucru în  localitatea Holten

Ziua 2 

Partenerul din Turcia a realizat o Analiza a Jocurilor , a prezentat Aplicarea principiilor jocului în contexte diferite și a enumerate criteriile  sistemelor de joc.

Partenerii din Turcia  au Prezentat Platforma Tech Game și au solicitat testarea acesteia

După sesiunea de  discuții, s-au vizitat obiective culturale și istorice din localitatea   Diepenheim

Ziua 3

Ziua a debutat cu  un schimb interactiv de idei pe tema Gamification – psihologie și motivație . A continuat cu         crearea unor activități tip Quest ori Challenge pentru elevi. Coordonatorul  a evidențiat aspecte esențiale ale metodologiei  de proiectare a unor activități pe baza principiilor gamification. mediind  apoi   o discuție însuflețită cu privire la  limite, dificultăți și pericole în utilizarea jocurilor  . S-a continuat cu  testarea site-ului și a  aplicației Tech Game .

Ziua urmatoare , Cordonatorul a prezentat criteriile de  Evaluare .

Gazda a pregatit sesiunea de Certificate  (Coordinator / I.E.R.)

Dupa amiaza s-a  vizitat  Gool. Membrii echipelor au avut prilejul de a interacționa într-un cadru non-formală, de a schimba impresii și informații.

S-au stabilit următorii pași de coordonare în cadrul proiectului.

În timpul mobilității ,  participanții au fost îndrumați și au dobândit cunoștințe  în următoarele domenii:

Exemple de bune practici , abordări diferite, aplicative  în  folosirea  strategiilor  bazate pe joc și a  metodelor de integrare a unor jocuri și elemente de gamification în educație în diferite țări;

– Adaptarea metodelor bazate pe joc   în  funcție de dizabilitate și accesibilitate;

– Avantaje și dezavantaje ale utilizării jocurilor/instrumentelor digitale de gamification  în procesele educaționale;

– Jocuri care pot fi folosite acoperind diferite conținuturi și activități pentru a sprijini învățarea și comunicarea ;

– Utilizarea responsabilă și sigură a învățării bazate pe joc în mediul digital;

Construirea unor sesiuni de partajare în grup ce permit aplicarea jocurilor sociale în sesiunile  de la  clasă;

– Proiectarea, planificarea și redactarea   de proiecte  pentru unități de învățare/lecție care implementează metode și abordări bazate pe joc;

– Exemple practice de utilizare a unor jocuri educative  pentru învățământul școlar;

– Exemple de utilizare a  jocurilor electronice (gamification) pentru iPad, Android, Win8 și alte dispozitive mobile în învățare.

La finalul mobilității  s-a discutat  despre următorii pași în cadrul activităților proiectului. S-au decis următoarele :

Partenerul turc va  trimite detalii clare despre procedura de încărcare pe platformă și accesare a schițelor de lecții  realizate, toți partenerii își vor definitiva contribuțiile până la sfârșitul lunii mai și vor  începe  pregătirea pentru activitățile planificate în cadrul Ghidului Nr 3.

S-a decis testarea lecțiilor și a elementelor de joc  propuse în contextele diferite oferite de diversitatea participanților – în clasă, cu grupuri de elevi și în cadrul unor activități de terapie educațională individuale .

Membrii echipei de mobilitate vor susține un atelier împreună  cu alte cadre didactice, în timpul căruia  vor menționa  activități, jocuri , softuri prezentate în  cadrul întâlnirii de la Markello/ Olanda .

Se vor posta informații despre mobilitate și rezultatele acesteia pe site-ul proiectului și fiecare partener le va afișa  pe pagina oficiala a organizațiilor participante.

 Echipa de mobilitate : Tiganea Cristina, Filat Lavinia, Popa Ion, Leoveanu Mihai

 

Markelo – Olanda

1 – 6 mai 2023