In perioada 8-12 Mai 2023 s-a desfășurat ultima mobilitatea de proiect organizată la Nigde / Turcia. Din partea școlii au participat 5 cadre didactice.
Școala gazdă Emin Emine Teoman Ozel Egitim Is Uygulama din Nigde / Turcia, a implicat activ toti participantii din școlile partenere:
- Klaipedos Litorinos mokykla , coordonator din Lithuania
- Şcoala Gimnazială Specială pentru Deficienţi de Vedere –Romania
- Ämmuste Kool – Estonia
- Istituto Professionale di Stato “Maffeo Pantaleoni”- Italy
- Special Gymnasium and Lyceum , Athena- Grecia
In prima zi, școala gazda a organizat o festivitate de primire . Dupp Spectacolul de dans al elevilor, s-a organizat un atelier de Pictură pe lemn și Reproducere pictură murală (peretele proiectului Erasmus+).
A doua zi , s-a desfășurat un atelier de Lucru cu macramé. A urmat o sesiune de Introducere și practică în arta Ebru, sustinut de un artist local. Toti partenerii au avut ocazia de a se bucura de beneficiile artterapiei vizuale. Concomitent, s-a susținut o prezentare a tehnicii de lucru epoxidice. In cursul după amiezii, a avut loc atelierul de Prelucrare a cartonului și o Vizită la Muzeul Niğde Seara s-a încheiat cu o vizită cultural-artistică la situl – Mănăstirea Gümüşler.
In a treia zi, s-a organizat o sesiune de activități în aer liber . In cadrul picnicului organizat în zona Barajului Gebere, au avut loc: Pictură în natură realizată în acuarelă, colaje în natură (confecționate cu obiecte culese din mediul înconjurăor), atelierul de Confecţionare a brăţărilor pe suport de carton și atelier de utilizarea a șnururilor pe bețe . Toți participanții au fost implicați într-o acțiune energizantă și distractivă – Piniata .
In a patra zi, toți participanții au fost invitați să se alăture într-o vizită culturat-artistică în zona Cappadocia, unde au asistat la sesiuni de olărit, lucru cu fire și ațe (macrame, impletitura, tricotaj, macramé), sesiuni de basme terapeutice .
A cincea zi a demarat cu un atelier de povesști terapeutice aplicate în terapia cu nisip. După activitatea de Confecţionarea a obiectelor decorative din pâslă, a urmat un scurt spectacol de dans și neon .
După Ceremonia de înmanare a certificatelor , toți pertenerii au evaluat mobilitatea în anssamblu și în funcție de activități .
În timpul mobilității, participanții au fost ghidați și au dobândit cunoștințe pentru următoarele:
– Abordări de bune practic, exemple practice pentru utilizarea instrumentelor bazate pe terapii combinate și a metodelor de jocuri prin arta vizuala în procesul educativ
– Metode bazate pe joc si arte vizuale adaptate in functie de dizabilitate și accesibilitate;
– Avantaje și dezavantaje utilizării artterapiei în procesele educaționale;
– Activități de artterapie care pot fi folosite acoperind diferite conținuturi și activități pentru a sprijini învățarea și comunicarea ;
– Utilizarea responsabilă și sigură a artterapiei ;
– Exemple practice de utilizare a unor activități de arte combinate pentru învățământul școlar;
La intoarcerea din deplasare, membrii echipei de mobilitate vor sustine diferite sesiuni de ateliere împreună cu alte cadre didactice din școală, unde vor menționa activiăți, metode, activități și jocuri prezentate în cadrul întâlnirii de la Nigde/ Turcia.
Vor fi prezentate informații despre mobilitatea de la Nigde în cadrul consiliilor profesorale.
Se vor posta informații pe site-ul proiectului și fiecare partener va afișa pe pagina oficială a școlilor partenere .
Echipa de mobilitate
Cazan Cosmina Irina, Țiganea Cristina, Petrescu Dana, Moldoveanu Iuliana, Ciupag Clementina
Recent Comments