În perioada 27 februarie -28 februarie 2023 s-a organizat la Școala Pentru Elevi Cu Deficiențe De Vedere Veljko Ramadanović“ din Belgrad, Serbia, a treia mobilitate de proiect. La această întâlnire, au participat 2 cadre didactice de la Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Vedere, din București .
Parteneri care au participat la întâlnire:
- Centrul IRIS, Slovenia
- Școala primară „Dragan Kovačević“ , Serbia
- Școala de stat primară și gimnazială pentru reabilitare și educare Dimitar Vlahov“, Macedonia de Nord.
- Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de Vedere , Romania
Agenda:
Ziua 1 / Luni 27 februarie 2023 |
|
10h00 |
Întîmpinarea participanților și prezentarea agendei (Veljko Ramadanovic) |
10h30 |
Vizitarea clădirilor școlii (Veljko Ramadanovic) |
11h30 |
Pauză pentru cafea |
12h00 |
Feed-back și discuții pe marginea primului raport interimar aspecte administrative și de documentare a proiectului – partenerul din Slovenia |
12h30 |
Recapitularea activităților dessfășurate în cadrul IO1 Prezentarea stadiului în care se află realizarea manualului– Mrs. Radmila Vidovic (School ,,Veljko Ramadanovic,, – Serbia) |
13h00 |
Discuții de grup asupra proiectului manualului (Toți partenerii) |
13h30 |
Prânzul |
14h30 |
Stabilirea următoarelor etape pentru IO1, Veljko Ramadanovic, Toți parenerii |
15h00 |
Încheierea zilei de lucru – sesiune de întrebări și răspunsuri |
18h00 |
Vizitarea orașului Belgrad – opțional Veljko Ramadanovic) |
Ziua 2 Marți, 28 februarie 2023 |
|
10h00 |
Reunirea participanților |
10h15 |
Revizuirea activităților din cadrul IO2 (Slovenian partner) |
10h30 |
Prezentarea colecției de imagini tactile Mrs. Tanja Rudolf (Center IRIS) |
11h00 |
Discuții comune cu privire la imaginile tactile realizate în proiect (aspecte pozitive și negative), (Dragan Kovacevic, Toți partenerii ) |
11h30 |
Pauză pentru cafea |
12h00 |
stabilirea următoarelor etape pentru IO2 (Toți parenerii) |
13h00 |
Lunch |
14h00 |
Discuții despre activitățile de diseminare ale proiectului (website, rezultate social media, newsletters, etc) – partenerul din Macedonia, Toți partenerii |
14h30 |
Evaluarea TPM 3 (Veljko Ramadanovic) |
15h00 |
Încehierea zilei de lucru – partenerii își iau rămas bun. |
Întrunirea și salutul tuturor participanților
Chiar înainte de începutul întrunirii a fost organizat un tur al școlii „Veljko Ramadanovic“.
Gazda, Dna Radmila Vidović i-a întâmpinat pe toți participanții și a vorbit despre agenda întâlnirii. L-a prezentat pe noul coordonator al proiectului, dl Andrej Zadnik. Acesta a oferit partenerilor feed-back cu privire la primul raport intermediar,
Lectura manualului – Fiecare partener a primit un exemplar printat a actualei versiuni a manualului aflat în lucru. Toată lumea a avut la dispoziție 20 de minute pentru a parcurge capitolele scrise de celelalte instituții. Apoi s-au făcut comentarii pe marginea fiecărui capitol și s-a convenit să se efectueze modificările necesare până la sfârșitul lunii aprilie 2023:
- Partenerul sloven va scrie concluziile și va asigura corectura versiunii în limba engleză;
- Partenerul sârb de la Scoala „Veljko Ramadanović“ va include grosimea liniilor în ;
- Partenerul român va modifica prezentarea pas cu pas, schimbând exemplele oferite. Va trebui să adauge imaginea inițială, apoi imaginea finală și să adauge o explicație narativă a etapelor.
- Partenerul din Macedonia de Nord va rearanja tabelul din capitolul 3, și va elimina textul care se repetă;
- Partenerul sârb de la școala „Dragan Kovačević“ va reface capitolul 5, astfel încât se vor reduce paragrafele care nu se referă la tehnica utilizării echipamentelor pentru hârtie termosensibilă (swell paper);
Gazda mibilității, Dna Radmila Vidović a prezentat activitățile din cadrul IO1.
Dna. Vidović a remarcat că fiecare organizație ar trebui să aibă în vedere recomandarea unei persoane care ar putea scrie o recenzie pentru manual.
Toți ar trebui să ofere ISBN pentru manual, numărul standard internațional al cărții, un cod de identificare unic pentru cărți și alte publicații cu număr limitat de exemplare.
Versiunea finală a manualului, în llimba engleză, va trebui corectată. Cooronatorul va trebui să rezerve fonduri pentru această activitate. Fiecare partener va traduce manualul în limba sa națională.
Activitățile din cadrul IO2 au fost prezentate de dna Tanja Rudolf. Ea a oferit câteva idei cu privire la platforma pe care ar putea fi încărcată colecția de imagini tactile. Ar trebui luate în considerare variante de găzduire ieftine sau chiar gratuite (via Blogspot). Partenerul sloven ar urma să fie unul dintre administratorii siteului. Acesta ar trebui să conțină informații cu privire la toți partenerii și linkuri către siteurile oficiale ale școlilor.
S-a dezbătut dacă imaginile să fie organizate după subiect sau după anul în care se studiază tematica respectivă. Pentru că programele școlare au particularități specifice fiecărei țări partenere, s-a decis că e de preferat organizarea pe discipline de studii și teme.
Un link către platformă ar putea să fie plasat pe siteul fiecărei școli.
Dna Rudolf a informat că fiecare țară ar trebui să realizeze în total 50 de imagini. S-a căzut de acord ca fiecare partener să aleagă imaginile pe care dorește să le adapteze și să se alcătuiască o listă, astfel încât să nu aibă loc suprapuneri.
Înainte de a fi tipărită și postată pe platformă fiecare imagine va trebui testată. Toate imaginile ar trebui să fie gata până la finalul lunii iulie 2024.
Dna Aleksandra Jakovchevska a prezentat activitățile de diseminare. Dna Aleksandra a prezentat activitățile realizate și planul de diseminare. Notificarea pentru acest TPM este gata și a fost deja încărcată în G-drive și pe pagina Facebook. O postare pentru Facebook va fi gata în curând.
La sfârșitul întâlnirii toți participanții au fost rugați să evalueze mobilitatea. Aceștia au apreciat reuniunea după cum urmează:
- 90,9% sunt de părere că întâlnirea a fost bine organizată și subiectele dezbătute au fost interesante;
- Toți participanții (100%) consideră că au primit suficiente informații înainte de întâlnire iar prezentarea conținutului a fost clară și ușor de înțeles.
- Toți sunt de acord că toți participanții au fost încurajați să participe activ la întâ
- 90,9% susțin că așteptările lor au fost în general îndeplinite în totalitate.
Membrii echipei de mobilitate vor prezenta informațiile esențiale în cadrul consiliilor profesorale, ședințele cu părinții, vor susține un atelier impreuna cu alte cadre didactice, unde vor mentiona activitati, jocuri, softuri asistive de adaptate a imaginilor, prezentate in cadrul intalnirii de la Belgrad. Se vor păstra diplomele participanților la dosarul proiectului .
Se vor prezenta informatii pe site-ul proiectului si fiecare partener va afișa pe pagina oficiala a scolilor partenere.
Echipa de mobilitate – Țiganea Cristina , Lavinia Filat
Recent Comments