Nr. 2021-1-ES01-KA220-SCH-000024569 ERASMUS+ KA 2
STEAM in the secondary school with no barriers for blind and visually impaired pupilsRezumatul proiectului
Proiectul urmărește să dezvolte o serie de practici și ateliere de lucru pe discipline tehnice precum tehnologie, inginerie și matematică (STEM), ateliere care au fost adesea citate ca fiind dificile pentru elevii nevăzători sau cu deficiențe de vedere. Proiectul își propune să evidențieze unele dintre provocările specifice cu care se confruntă acest grup cu privire la aceste probleme și să identifice bune practici și resurse care pot îmbunătăți accesul la aceste domenii .
Proiectul intentioneaza să organizeze ateliere experimentale în zona științelor naturii pentru elevii nevăzători, ateliere care vor fi concepute și susținute prin colaborarea a trei școli specializate în predarea elevilor nevăzători, alaturi de Universitatea din Burgos în proiectarea de practici experimentale de laborator. și cu sprijinul și evaluarea celor două școli spaniole.
Perioada de derulare a activităților proiectului și numărul mobilităților 2021-2023, / 5 mobilitati
Obiectivele proiectului
01.
Crearea unui ghidul de bune practici privind conversia informațiilor tehnice în formate accesibile si disponibile.
02.
Exemple de bunele practici legate de prezentarea resurselor vizuale pentru elevi cu deficient de vedere.
03.
Oferirea de îndrumări privind predarea conceptelor vizuale” elevilor cu deficient de vedere , prin studii de caz si exemple de bune practice.
04.
Implicarea elevilor nevăzători sau cu deficiențe de vedere în lecții practice, – experimente și observații.
05.
Cursuri de formare pentru creșterea încrederii profesorilor în predarea disciplinelor tehnice pentru elevii nevăzători / cu deficiențe de vedere. Acest lucru ar putea fi realizat prin crearea de rețele de profesori, determinându-i să împărtășească idei și bune practici, ateliere sau cursuri online.
06.
Completarea, evaluarea și dezvoltarea atelierelor de lucru în cooperare între elevii de profiluri diferite.
07.
Integrarea elevilor cu deficiențe de vedere în echipe comune cu elevii europeni.
08.
Îmbunătăţirea comunicării între elevi şi profesori, astfel încât cadrele didactice să fie conştiente de nevoile elevilor nevăzător şi elevii de diferite condiţii.
09.
Efectuarea de publicații sau mai multe cercetări științifice privind intervențiile eficiente în predarea disciplinelor STEM către elevii cu dizabilități vizuale.
Parteneri
Drzavno uciliste za deca i mladi so osteten vid ,,Dimitar Vlahov" - The Republic of North Macedonia
Rapoarte Mobilitati
STEAM – Raport privind mobilitatea din Macedonia 2023
În perioada 06 - 13.05.2023, s-a organizat în Macedonia de Nord –Skopje mobilitatea din cadrul proiectului Erasmus + cu titlul “STEAM in the secondary school with no barriers for blind and visually impaired pupils”, Nr : 2021-1-ES01-KA220-SCH-000024569. La această...
STEAM – Raport privind mobilitatea din Lanzarote
De la Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Vedere au participat 4 cadre didactice. În cadrul acestei mobilități s-au desfășurat următoarele activități: În cadrul proiectului „STEAM în școala secundară fără bariere pentru elevii nevăzători și cu deficiențe...
STEAM – Raport privind mobilitatea din Macedonia
Partenerii proiectului au fost întâmpinați de organizația gazdă și de directorii Școlii ,,Dimitar Vlahov,, unde a avut loc întâlnirea. Întâlnirea a început cu câteva cuvinte de bun venit și o scurtă prezentare generală a proiectului și a continuat cu o...
STEAM – Raport privind mobilitatea din Romania
În perioada 17 – 21 octombrie 2022 Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Vedere a fost gazda a 45 de elevi și profesori de gimnaziu și liceu din Spania, Serbia și Macedonia de Nord, în cadrul proiectului de parteneriat strategic...
STEAM – Raport privind prima mobilitate
In perioada 2 – 7 mai , cadre didactice la Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Vedere, București, au participat în mobilitatea din Burgos-Spania, în cadrul Proiectului de Finanțare Erasmus+,,STEAM in the secondary with no barrieres for blind and visualy...